2016 World Triathlon Series - Hamburg (DE) - July 16 2016

World Triathlon Series HAMBURG

A dream came true! Hard work and I succeed my way through to the leading pack with a good swim, only 18" behing Henry Schoeman. After a 22nd place in the WTS in Cape Town I was not unsatisfied with a 33rd place, especially with 36 athlètes on the start qualified for Rio.

After the 1st lap I integrated the leading pack with 30 athlètes. The speed was extremely high and half way a heavy rain set in. As 12th I left on the running course, but I felt that the efforts on the bike had given me bad legs. I gave it all and finished 33rd out of 65 in strong rainshowers.

Nach meinem 22. Platz beim WTS Rennen in Kapstad, war ich in Hamburg über meinen 33. Rang nicht unzufrieden, denn nicht weniger als 36 Athleten die sich für RIO qualifiziert haben, hatten sich in der Hansestadt am Start eingefunden. Nach einer guten Schwimmleistung, nur 18" hinter dem schnellsten Schwimmer Henry Schoeman, konnte ich nach einer von 6 Radrunden, zur ersten grossen Führungsgruppe (30 Athleten) aufschliessen. Das Tempo auf der Radstrecke war enorm hoch und der nach der Hälfte einsetzende Regen machte die Aufgabe auch nicht leichter. Als Zwölfter ging ich auf die abschliessenden 5 km, verspürte aber bald die Anstrengungen auf dem Rad. Ich gab alles und erreichte bei nun strömendem Regen als 33. das Ziel, 65 Athleten waren am Start.